INFORMACJA UZUPEŁNIAJĄCA


WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEZ SERWIS TRAVELIST.PL


Travelist sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, pod adresem al. Armii Ludowej 26, 00-609 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000440014, NIP 7010359657, REGON 146394313, o kapitale zakładowym w wysokości 49.500,00 zł (dalej jako „Pośrednik”),


w celu realizacji obowiązków dostawców usług pośrednictwa internetowego wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1150 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego (Dz. U. UE L 186/57) (dalej jako „Rozporządzenie P2B”) do warunków korzystania przez Hotele/Biura Podróży z usług Pośrednika realizowanych w serwisie internetowym pod adresem https://travelist.pl/, którymi to warunkami korzystania są OWU oraz Umowa Współpracy, zastosowanie będą również miały warunki określone w niniejszej informacji uzupełniającej (zwanej dalej „Informacją”). Ilekroć w Informacji jest mowa o „Danych” odnosi się to do wszelkich danych osobowych lub innych danych, które użytkownicy biznesowi (Hotele/Biura Podroży) lub konsumenci dostarczają na potrzeby korzystania z odnośnych usług pośrednictwa internetowego lub które są generowane w wyniku świadczenia tych usług.


O ile Informacja nie stanowi inaczej, wyrazy rozpoczynające się wielkimi literami mają takie samo znaczenie jakie zostało im nadane w definicjach wskazanych w OWU oraz Umowie o Współpracy.


  1. PROGRAMY PARTNERSKIE I POTENCJALNE KANAŁY DYSTRYBUCJI


    Pośrednik oświadcza, że realizuje usługi pośrednictwa internetowego w rozumieniu Rozporządzenia P2B, tylko i wyłącznie w serwisie Pośrednika pod adresem https://travelist.pl/ (dalej jako „Serwis”). Pośrednik nie prowadzi innych kanałów dystrybucji, gdzie Hotele/Biura Podróży mogłyby wprowadzać do obrotu lub oferować konsumentom swoje usługi. Natomiast Pośrednik oświadcza, że w przypadku korzystania przez Pośrednika z innych serwisów bądź prowadzenia przez Pośrednika innych, odrębnych od Serwisu platform, Hotele/Biura Podróży nie mogą oferować swoich usług w odrębnym od Serwisu kanale dystrybucji, ponieważ mechanizmy, na których opierają się inne serwisy oraz platformy każdocześnie zawierają odesłania do ofert zawartych w Serwisie.


    Pośrednik oświadcza, że na dzień sporządzania Informacji nie organizuje oraz nie oferuje Hotelom/Biurom Podróży jakichkolwiek programów partnerskich, za pomocą których Hotele lub Biura Podróży mogłyby wprowadzać do obrotu swoje usługi. Jednocześnie Pośrednik oświadcza, że w przypadku, gdy podejmie decyzję o stworzeniu programu partnerskiego służącego wprowadzaniu usług Hoteli/Biur Podróży, poinformuje Hotele/Biura Podróży (w drodze mailowej) o możliwości przystąpienia do programu partnerskiego, gdzie Hotele/Biura Podróży będą miały możliwość oferowania swoich usług.


  2. DOSTĘP DO DANYCH ORAZ WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG


    Pośrednik, realizując wymogi określone w art. 8 lit. c oraz art. 9 Rozporządzenia P2B informuje, że w związku z świadczeniem usług pośrednictwa internetowego poprzez Serwis:

    • ma dostęp do Danych konsumentów (Użytkowników Serwisu) takich jak: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu i adres zamieszkania (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, kraj), płeć, rok urodzenia, preferencje dotyczące podróży (składu osobowego, kierunku podróży etc.), numer NIP, kod bonu turystycznego, dane techniczne i połączeń (np. adres IP, system operacyjny itd.), dane lokalizacyjne, dane analityczne, oraz do Danych Hoteli/Biur Podróży takich jak: nazwa, forma prawna, dane teleadresowe, imiona i nazwiska oraz numery telefonu i e-maile osób do kontaktu, dane dotyczące bezpośrednio usług oferowanych przez Hotele/Biura Podróży za pośrednictwem Serwisu.

    • do Danych dostęp mają Hotele/Biura Podróży (na zasadach określonych w lit. d) poniżej) oraz inne podmioty (wskazane poniżej), w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji usług pośrednictwa internetowego w Serwisie. Lista innych podmiotów określona jest szczegółowo w Polityce Prywatności Serwisu (par. 4 ust. 1), znajdującej się pod adresem: https://travelist.pl/statics/polityka_prywatnosci (dalej jako „Inne Podmioty”). Z racji tego, że Dane Innym Podmiotom udostępniane są w celu właściwego funkcjonowania usług pośrednictwa internetowego przez Pośrednika, Hotelom/Biurom Podróży nie przysługuje prawo odmowy udostępniania danych, o którym mowa w art. 9 ust. 2 lit. d) Rozporządzenia P2B.

    • Dane są przekazywane Innym Podmiotom, o których mowa lit b) na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) oraz obowiązujących w zakresie danych osobowych przepisów prawa krajowego.

    • Hotele/Biura Podróży mają dostęp do Danych za pomocą sieci Extranet udostępnionej Hotelom i Biurom Podróży oraz poprzez skrzynkę mailową stosownie do postanowień OWU. Hotele/Biura Podróży mają również dostęp do Danych w wyniku innych czynności faktycznych (np. komunikacja telefoniczna).

    • Po zakończeniu współpracy Hotele/Biura Podróży nie mają dostępu do Danych, które były przekazywane za pomocą sieci Extranet.

    • Oferowanie usług przez Hotele/Biura Podróży za pośrednictwem Serwisu może się wiązać z przekazywaniem materiałów (np. zdjęć, logo), które mogą stanowić własność intelektualną objętą w szczególności przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych lub ustawy prawo własności przemysłowej.


  3. PLASOWANIE OFERT


    W celu zapewnienia realizacji art. 5 oraz 7 Rozporządzenia P2B, Pośrednik informuje, że głównymi parametrami determinującymi plasowanie ofert Hoteli/Biur Podróżyw Serwisie są: ilość wejść na daną ofertę, stosunek Prowizji w PLN do ilości wejść na daną ofertę oraz dostępność terminów (dalej jako „Parametry Plasowania”).


    Powyższe Parametry Plasowania zostały wybrane przez Pośrednika, ponieważ jego zdaniem mają one najbardziej optymalny wpływ na sprzedawalność ofert Hoteli/Biur Podróży w Serwisie.


    Pośrednik oświadcza, że na plasowanie ofert Hoteli/Biur Podróży w Serwisie nie wpływają żadne inne parametry, które byłyby związane pośrednio lub bezpośrednio z wynagrodzeniem świadczonym Pośrednikowi przez Hotele/Biura Podróży.


  4. DOSTOSOWANIE OWU


    W celu dostosowania OWU do postanowień Rozporządzenia P2B, Pośrednik informuje, że poza obowiązującymi postanowieniami Umowy o Współpracy oraz OWU do współpracy pomiędzy Pośrednikiem a Hotelami/Biurami Podróży stosuje się następujące postanowienia:

    1. W przypadku naruszania przez Hotel/Biuro Podróży postanowień Umowy o Współpracy, Oferta Hotelu może zostać usunięta z Serwisu a Umowa o Współpracy może zostać rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym. W tym wypadku, bez zbędnej zwłoki Pośrednik przekaże uzasadnienie tej decyzji Hotelowi/Biuru Podróży na trwałym nośniku (w rozumieniu z art. 2 pkt. 13 Rozporządzenia P2B). Pośrednik przekaże uzasadnienie na tych samych zasadach w przypadkach jeśli natychmiastowe zakończenie świadczenia usług na rzecz Hotelu/Biura Podróży będzie spowodowane obowiązkami prawnymi lub regulacyjnymi, które uniemożliwią przekazanie uzasadnienia decyzji Hotelom/Biurom Podróży w terminie co najmniej 30 dni oraz w przypadku jeśli zakończenie będzie wynikiem nadrzędnego powodu wynikającego z prawa krajowego zgodnego z prawem Unii.

    2. W przypadku, gdy Pośrednik rozwiąże Umowę o Współpracy za wypowiedzeniem, Hotele/Biura Podroży otrzymają od Pośrednika uzasadnienie decyzji o rozwiązaniu tej umowy na trwałym nośniku (w rozumieniu z art. 2 pkt. 13 Rozporządzenia P2B) najpóźniej w terminie 30 dni przed dniem zakończenia okresu wypowiedzenia.

    3. W przypadku wprowadzenia przez Pośrednika zmian w OWU, zmiany skuteczne są nie wcześniej niż 15 (słownie: piętnaście) dni od daty doręczenia Hotelowi/Biuru Podróży informacji o wprowadzonych zmianach do OWU. Jednocześnie Pośrednik informuje, że Hotel/Biuro Podróży ma prawo do złożenia w tym okresie oświadczenia woli o braku wyrażenia zgody na wprowadzenie zmian do OWU, a które to oświadczenie woli skutkować będzie zakończeniem współpracy pomiędzy Hotelem/Biurem Podróży a Pośrednikiem po upływie 15 dni, rozpoczynającym się z dniem doręczenia Hotelowi/ Biuru Podróży informacji o zmianie OWU. Hotel/Biuro Podróży ma możliwość zrezygnowania z 15-dniowego okresu powiadomienia. W takim wypadku zmiany będą skuteczne od chwili otrzymania przez Pośrednika informacji o zaakceptowaniu zmian.

    W przypadku sprzeczności między treścią Umowy Współpracy i OWU a treścią Informacji decydujące znaczenie ma Informacja.


  5. WEWNĘTRZNY SYSTEM ROZPATRYWANIA SKARG I MEDIACJE


    1. Wszelkie uwagi Hoteli/Biur Podróży, w tym związane z działaniami Pośrednika, korzystaniem z Serwisu (w tym jego funkcjonalnościami) oraz obowiązkami Pośrednika wynikającymi z Rozporządzenia P2B, Hotele/Biura Podróży mogą kierować na adres poczty elektronicznej Travelist: support@travelist.pl

    2. Pośrednik dołoży wszelkich starań, aby należycie rozpatrzyć otrzymaną skargę i udzielić odpowiedzi w ciągu 14 dni od ich otrzymania.

    3. W przypadku sporów zaistniałych między Pośrednikiem a Hotelami/Biurami Podróży w związku z usługami Pośrednika realizowanymi w Serwisie, w tym w sytuacjach, w których nie osiągnięto porozumienia w wyniku rozpatrzenia skargi, Pośrednik oraz Hotele/Biura Podróży będą współpracować w dobrej wierze i podejmą próby mediacji przed mediatorami Ośrodka Mediacji przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie lub przed mediatorami Centrum Mediacji Lewiatan.

Używamy plików Cookies, aby optymalizować naszą witrynę. Możesz zaktualizować ustawienia przeglądarki, jeśli nie wyrażasz na to zgody.
Polityka plików Cookies