Regulamin korzystania z serwisu Travelist.pl
Stosowany do umów zawartych od dnia 1 grudnia 2023 r.
§ 1. Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin korzystania z serwisu („Regulamin Serwisu”) określa zasady korzystania z serwisu internetowego stanowiącego powiązany funkcjonalnie zbiór stron internetowych umieszczonych pod adresem www.travelist.pl („Serwis”). Serwis prowadzony jest przez spółkę Travelist sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Armii Ludowej 26, 00-609 Warszawa, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000440014, NIP 7010359657, REGON 146394313, o kapitale zakładowym w wysokości 49.500,00 złotych („Travelist").
W Serwisie prezentowane są oferty pojedynczych usług (dalej „Oferty” lub „Oferta”) świadczonych przez współpracujących z Travelist, lub współpracujących z innymi podmiotami i serwisami pośredniczącymi (w tym podmiotami powiązanymi z Travelist) przedsiębiorców świadczących usługi zakwaterowania (np. hotele), atrakcji (np. parki tematyczne, muzea, zwiedzanie), transportu (np. wynajem samochodów, transfery, bilety lotnicze), operatorów wycieczek (dalej „Oferenci Usług”) oraz wszelkich innych produktów i usług związanych z branżą turystyczną (dalej łącznie „Usługi”). W ramach Ofert Oferentów Usług Travelist działa jako pośrednik Oferentów Usług. W Serwisie mogą być prezentowane także usługi lub produkty (w tym karty podarunkowe) oferowane bezpośrednio przez Travelist („Produkty”).
W Serwisie prezentowane mogą być również oferty połączonych co najmniej kilku Usług (dalej „Pakiety”), których sprzedającym jest podmiot będący polskim lub zagranicznym organizatorem turystyki („Organizator”) w rozumieniu ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24 listopada 2017 r. (Dz. U. z 2019, poz. 548, tekst jednolity) (dalej „Ustawa o Imprezach Turystycznych”). W zakresie sprzedaży Pakietów Travelist działa jako agent turystyczny Organizatora (w rozumieniu Ustawy o Imprezach Turystycznych) lub Organizator (co jest każdorazowo wprost wskazane w Ofercie Pakietu). Oferty w których prezentowane są Pakiety są zwane w dalszej części „Ofertami Organizatora”.
Z funkcjonalności Serwisu mogą korzystać pełnoletnie osoby fizyczne lub osoby prawne („Użytkownicy”). Serwis umożliwia dokonywanie przez Użytkowników zamówienia, nabycia, opłacenia i dokonania rezerwacji Pakietów lub Usług Oferentów Usług przedstawionych w Ofercie/Ofercie Organizatora („Rezerwacja”). Serwis umożliwia również dokonywanie Rezerwacji grupowych.
Korzystanie z Serwisu przez Użytkownika jest bezpłatne. Travelist nie pobiera od Użytkownika żadnych opłat z tytułu dokonywanych Rezerwacji, chyba, że co innego wynika z regulaminu świadczenia konkretnej usługi wskazanej w Ofercie lub Ofercie Organizatora. Serwis może przekierować Użytkownika na strony internetowe innych analogicznych serwisów – wówczas zastosowanie mają określone tam zasady, regulaminy i polityki prywatności.
Uwagi i zapytania dotyczące funkcjonowania Serwisu Użytkownik może kierować do Travelist na adres e-mail: kontakt@travelist.pl lub telefonicznie pod numerem udostępnianym każdorazowo w Serwisie.
Użytkownik, rozpoczynając korzystanie z funkcjonalności Serwisu (zakładając konto Użytkownika w Serwisie), zawiera w sposób dorozumiany z Travelist umowę korzystania z funkcjonalności Serwisu („Umowa”), której treść reguluje Regulamin Serwisu. Umowa nie powoduje powstania po stronie Użytkownika żadnych obowiązków, uprawnia natomiast do korzystania z funkcjonalności Serwisu zgodnie z niniejszym Regulaminem Serwisu i funkcjonalnościami Serwisu.
Poprzez rozpoczęcie z korzystania z funkcjonalności Serwisu, Użytkownik zapewnia i oświadcza, iż:
- spełnia wszystkie przewidziane w Regulaminie Serwisu warunki do korzystania z funkcjonalności Serwisu;
- zapoznał się i zaakceptował bez wyjątków treść Regulaminu Serwisu, a zgoda ta jest potwierdzana przez każdorazowe skorzystanie przez niego z funkcjonalności Serwisu;
- podane przez niego dane w Serwisie są kompletne i rzetelne, oraz że uwzględniają wszelkie zastrzeżenia i przeciwwskazania co do korzystania z funkcjonalności Serwisu;
- zapoznał się i akceptuje treść Regulaminu Serwisu i innych regulaminów świadczenia konkretnych Usług wskazanych w Ofercie na podstawie poszczególnych regulaminów Usług;
- nie będzie dostarczał w ramach korzystania z Serwisu jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym, w szczególności naruszających prawa autorskie, dobra osobiste lub dobre obyczaje.
Wypowiedzenie Umowy przez Użytkownika może nastąpić poprzez złożenie oświadczenia w formie elektronicznej w stosunku do Travelist o treści wypowiadającej Umowę na adres mailowy kontakt@travelist.pl lub w sposób wskazany w § 3 ust. 4 Regulaminu Serwisu.
Regulamin Serwisu nie stanowi treści umowy świadczenia Usługi zawieranej przez Użytkownika z Oferentem Usług lub umowy świadczenia Pakietu zawieranej przez Użytkownika z Organizatorem („Umowa o świadczenie Usług”), a wszelkie jego postanowienia odnoszące się do wykonania Usługi lub Pakietu mają charakter informacyjny.
Travelist udziela Użytkownikowi rzetelnych informacji, do przekazania których obowiązany jest przez obowiązujące przepisy prawa, nie ponosząc odpowiedzialności za informacje przekazywane przez Oferentów Usług lub Organizatora.
§ 2.Funkcjonalność Serwisu
Podstawowym przedmiotem działania Serwisu jest udostępnianie Ofert Oferentów Usług i Ofert Organizatora oraz umożliwianie dokonywania przez Użytkowników Rezerwacji Usług określonych w Ofertach i Pakietów określonych w Ofertach Organizatora („Funkcjonalność Serwisu”). Za pośrednictwem Serwisu Użytkownik może rezerwować i nabywać Usługi świadczone przez Oferentów Usług oraz Pakiety Organizatora, uzyskiwać informacje o świadczonych Usługach i Pakietach oraz uzyskiwać porady i informacje od Travelist.
Serwis umożliwia Użytkownikom korzystanie nieodpłatnie z takich usług elektronicznych jak: Konto Użytkownika, Newsletter, Czat, powiadomienia push.
W celu skontaktowania się z Travelist Użytkownik ma możliwość skorzystania z nieodpłatnej usługi elektronicznej w postaci Czatu, jeśli jest ona dostępna w Serwisie. Rozpoczęcie korzystania z tej usługi następuje poprzez wysłanie wiadomości w dostępnym oknie Czatu. Konsultant Serwisu może odpowiedzieć na pytania Użytkownika, a po zakończeniu kontaktu wymiana wiadomości zostaje zarchiwizowana.
Travelist działa jako pośrednik Oferenta Usług i jedynie Oferent Usług ponosi pełną odpowiedzialność za wykonanie Usługi objętej Ofertą. Szczegółowe warunki Umowy o świadczenie Usług z Oferentem Usług określone są w poszczególnych regulaminach konkretnej Usługi dostępnych w Serwisie. Każda Oferta/Oferta Organizatora zawiera odesłanie do regulaminu danej Usługi, której dotyczy.
W zakresie oferowania Pakietów Travelist działa jako agent turystyczny Organizatora lub jako Organizator. Z tytułu sprzedaży Pakietów, Travelist ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą wobec Użytkownika tylko i wyłącznie w zakresie odpowiedzialności agenta Organizatora lub Organizatora, gdy sam nim jest. Treść Umowy o świadczenie Usług zawieranej przez Użytkownika z Organizatorem będzie określona na stronie Serwisu oraz w regulaminie Pakietów.
W zakresie Produktów Travelist działa jako sprzedający.
Z wyłączeniem przypadków, gdzie Travelist jest Organizatorem lub sprzedaje Produkty, Travelist pośredniczy wyłącznie w przekazaniu oświadczenia woli Użytkownika o akceptacji Oferty lub Oferty Organizatora i w żadnym wypadku:
- nie jest stroną jakiejkolwiek zawartej pomiędzy Oferentem Usług/Organizatorem a Użytkownikiem umowy, w szczególności Umowy o świadczenie Usług,
- nie jest pełnomocnikiem Oferenta Usług ani Użytkownika w zakresie zawarcia jakiejkolwiek umowy między nimi, w szczególności Umowy o świadczenie Usług, (przy czym z wyłączeniem Umowy o świadczenie Usług Użytkownika z Organizatorem, gdzie działa jako agent turystyczny Organizatora);
- nie jest pośrednikiem działającym na zlecenie Użytkownika,
- nie jest oferentem lub organizatorem Usług objętych Ofertą lub Pakietem,
- nie sprzedaje, nie wynajmuje i nie oferuje żadnych Usług lub Pakietów,
- chyba, że co innego wynika wprost z regulaminu konkretnej Usługi lub regulaminu Pakietów.
Za pośrednictwem Serwisu świadczone są lub mogą być świadczone w przyszłości, odpłatne lub nieodpłatne inne usługi na rzecz Użytkowników, związane z przedmiotem działalności Travelist lub z Usługami, Pakietami lub produktami oferowanymi przez Oferentów Usług lub Organizatorów.
Travelist zastrzega możliwość zmiany Funkcjonalności Serwisu rozbudowując go o nowe funkcje i udogodnienia dla Użytkowników, jak i zmiany w Funkcjonalności Serwisu w dowolnej chwili. Poszerzanie Funkcjonalności Serwisu o nowe usługi lub oferty będzie każdorazowo określone w odrębnych regulaminach świadczenia danych Usług.
§ 3. Konto Użytkownika
Do korzystania z Funkcjonalności Serwisu konieczne jest założenie konta użytkownika w Serwisie („Konto”).
Utworzenie Konta jest dobrowolne i bezpłatne. Konto jest niezbywalne, utworzenie Konta odbywa się poprzez podanie adresu e-mail i/lub hasła lub zaimportowanie danych z serwisu Facebook, Google lub Apple ID. Użytkownik uzyskuje dostęp do Konta po wprowadzeniu w formularzu logowania poprawnego loginu (adresu e- mail) oraz hasła.
Użytkownik w każdej chwili może zmienić dane swojego Konta, korzystając z odpowiednich opcji dostępnych po zalogowaniu w zakładce moje Konto. Zmiana nie jest możliwa w przypadku, jeśli zmiana dotyczy adresu e-mail, który został już przypisany do innego Konta.
Użytkownik może usunąć Konto po zalogowaniu się i kliknięciu w zakładkę „Usuń konto”. Usunięcie Konta jest równoznaczne z wypowiedzeniem Umowy ze skutkiem natychmiastowym, z zastrzeżeniem zdania następnego. Usunięcie Konta nie będzie możliwe, jeśli Użytkownik będzie miał niezrealizowaną Rezerwację w systemie. W tym wypadku usunięcie Konta może nastąpić po zrealizowaniu Rezerwacji, jej anulowaniu lub odstąpieniu od Umowy o świadczenie Usług na zasadach określonych w odrębnych regulaminach Usług.
W przypadku dezaktualizacji jakichkolwiek danych Użytkownika podanych podczas utworzenia Konta, Użytkownik powinien niezwłocznie zaktualizować je, korzystając z formularzy dostępnych w odpowiedniej zakładce Konta.
Travelist zastrzega sobie prawo do usunięcia Konta w przypadku stwierdzenia prób nadużycia lub działania na szkodę Serwisu.
§ 4. Newsletter
Travelist w ramach działalności Serwisu świadczy na rzecz Użytkowników („Subskrybent”) usługę dostarczenia Newslettera („Newsletter”). Newsletter jest treścią cyfrową w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta obejmującą informacje handlowe dotyczące bieżącej działalności Serwisu.
W celu zapisu na Newsletter wysyłany za pośrednictwem poczty elektronicznej i/lub wiadomości tekstowej SMS Subskrybent powinien wejść na stronę internetową Serwisu i w odpowiednim formularzu wpisać adres poczty elektronicznej i/lub numer telefonu, podjąć kolejne kroki zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronie Serwisu oraz zaakceptować odpowiednie zgody, jeśli są dostępne i wymagane w Serwisie.
Subskrybent może się zapisać na Newsletter wysyłany za pośrednictwem poczty elektronicznej również w koncie Klienta w sekcji Ustawienia e-mail w Serwisie Travelist.
Umowa o dostarczenie Newslettera polega na bezpłatnym informowaniu o promocjach, treściach dotyczących Magazynu Travelist, nowościach w ofertach Travelist w ramach Serwisu, a także o usługach świadczonych przez Travelist, w tym również o poradach, wydarzeniach targowych i innych poprzez wysyłanie wybranych treści drogą poczty elektronicznej na podany przez Subskrybenta adres poczty elektronicznej lub za pośrednictwem wiadomości tekstowej SMS na numer telefonu podany przez Subskrybenta.
Dokonanie zapisu na Newsletter wysyłany za pośrednictwem poczty elektronicznej i/lub wiadomości tekstowej SMS jest równoznaczne z zawarciem Umowy o dostarczenie Newslettera.
Umowa o dostarczanie Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
Administrator informuje, a Subskrybent przyjmuje do wiadomości, że:
- terminy dostarczania Newsletterów nie są z góry określone,
- dostarczanie Newslettera następuje za pomocą poczty elektronicznej, na adres poczty elektronicznej podany przez Subskrybenta w formularzu lub za pomocą wiadomości tekstowej SMS na wskazany numer telefonu.
- Subskrybent może wypowiedzieć Umowę o dostarczenie Newslettera drogą mailową w każdym czasie poprzez:
- kliknięcie w link anulujący subskrypcję w treści e-mail,
- kliknięcie „Zrezygnuj z Newslettera” w koncie użytkownika w sekcji Ustawienia e-mail w Serwisie Travelist,
- wysłanie e-mail na adres iod@travelist.pl lub kontakt@travelist.pl.
9 Subskrybent może wypowiedzieć Umowę o dostarczenie Newslettera za pośrednictwem wiadomości tekstowej SMS w każdym czasie poprzez wysłanie e- mail na adres iod@travelist.pl lub kontakt@travelist.pl.
Poszczególne wiadomości, wysyłane w ramach usługi Newsletter, stanowią utwory w rozumieniu prawa autorskiego i podlegają ochronie określonej w przepisach prawa. Jakiekolwiek kopiowanie, modyfikowanie i wykorzystywanie w sposób niezgodny z przeznaczeniem lub bez zgody Travelist stanowić może naruszenie prawa.
Travelist zastrzega, że w przypadku uznania, że w wyniku zmian technicznych usługa dostarczenia Newslettera może ograniczyć jego dostępność, Travelist poinformuje o tym Subskrybenta, a Subskrybent ma możliwość wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym poprzez kliknięcie w link anulujący subskrypcję zawartym w treści maila.
Travelist ma prawo do usunięcia nieprawidłowego lub nieistniejącego adresu e-mail podanego przez Użytkownika.
§ 5. Oferty
W Ofercie prezentowane są informacje (w tym zdjęcia i opisy) tworzone na podstawie informacji przekazywanej i dostarczonej lub zaakceptowanej przez Oferenta Usług.
Każdy Oferent Usług jest wyłącznie odpowiedzialny za informacje podane w Ofercie, w tym jej dostępność.
W każdej Ofercie zostaną podane aktualne i pełne dane Oferenta Usług (w tym m.in. nazwa/firma, siedziba, adres, numer NIP) oraz mające zastosowanie w zakresie Usług objętych treścią Oferty stosowne informacje wymagane przepisami prawa.
Każda Oferta będzie zawierała informacje o warunkach i terminach dokonywania zmian lub anulowania Rezerwacji. Użytkownik ma prawo dokonać zmiany lub anulowania Rezerwacji na warunkach przedstawionych w Ofercie, a jeżeli Oferta nie będzie przewidywała możliwości dokonania zmiany lub anulowania Rezerwacji, informacja ta zostanie wprost wskazana w treści Oferty.
Z zastrzeżeniem § 7 ust. 5 Regulaminu Serwisu Użytkownikowi nie przysługuje prawo odstąpienia w całości lub w części od Umowy o świadczenie Usług w przypadkach wskazanych w art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. Z 2014 r. poz. 827) („Ustawa o prawach konsumenta”). Tym samym Oferta może nie przewidywać możliwości jej zmiany lub anulacji.
Oferty wyświetlane na stronie internetowej Serwisu są uporządkowane według konkretnych parametrów. Na pozycję Oferty wyświetlanej w liście wyników wyszukiwania mają wpływ m.in. takie kryteria jak:
- popularność obiektu Oferenta, czyli liczba kliknięć danej Oferty,
- prowizja oraz jej wysokość,
- konwersja,
- dostępność pokoi w danym obiekcie Oferenta.
- Zdarza się, że podczas domyślnego sortowania Ofert Serwis korzysta z jednego, dwóch lub kilku parametrów jednocześnie. 8. Użytkownicy mogą wyszukiwać Ofert również zgodnie ze swoimi kryteriami za pomocą filtrów (region, rodzaj obiektu, udogodnienia, termin) dostępnych w wyszukiwarce Serwisu. 9. Jeśli Użytkownik nie korzysta z powyżej wymienionych kryteriów może posortować Oferty również według popularności, ceny oraz oceny danego obiektu Oferenta. 10. Serwis zastrzega, że bez względu na zastosowane przez Użytkownika filtry czy opcje sortowania może uwzględnić również dodatkowe parametry.
§ 6. Oferty Organizatora
W Ofercie Organizatora prezentowane są informacje (w tym zdjęcia i opisy) tworzone na podstawie informacji przekazywanej i dostarczonej lub zaakceptowanej przez Organizatora.
Organizator jest wyłącznie odpowiedzialny za informacje podane w Ofercie Organizatora w tym jej dostępność.
W każdej Ofercie Organizatora zostaną zawarte informacje o których mowa w art. 40 ust. 1 Ustawy o Imprezach Turystycznych.
Każda zmiana w Ofercie Organizatora, w tym w zakresie informacji o których mowa w ust. 3, zostanie niezwłocznie wprowadzona w Ofercie Organizatora publikowanej w Serwisie.
Każda Oferta Organizatora będzie zawierała informacje o warunkach i terminach dokonywania zmian lub anulowania Rezerwacji. Użytkownik ma prawo dokonać zmiany lub anulowania Rezerwacji na warunkach przedstawionych w Ofercie Organizatora, a jeżeli Oferta nie będzie przewidywała możliwości dokonania zmiany lub anulowania Rezerwacji, informacja ta zostanie wprost wskazana w treści Oferty.
Użytkownik może odstąpić od Umowy o Świadczenie Usług z Organizatorem w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów, jeśli Umowa o Świadczenie Usług została zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 2 Ustawy o prawach konsumenta oraz w przypadkach wprost wskazanych w Umowie o Świadczenie Usług.
W terminie najpóźniej na 7 dni przed realizacją Pakietu Użytkownik może bez zgody Organizatora przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w Pakiecie wszystkie przysługujące mu z tytułu Umowy o Świadczenie Usług uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z niej obowiązki. Jeżeli przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków, będzie wiązać się dla Organizatora z dodatkowymi kosztami, może żądać ich zapłaty. Przeniesienie obowiązków następuje za pośrednictwem Travelist, drogą mailową na adres kontakt@travelist.pl.
Za nieuiszczoną część ceny Pakietu oraz koszty poniesione przez Organizatora w wyniku zmiany podróżnego uczestniczącego w realizacji Pakietu Użytkownik i osoba przejmująca jego uprawnienia odpowiadają solidarnie.
§ 7. Rezerwacje
Aby dokonać Rezerwacji Użytkownik aktywuje widoczne w Serwisie odpowiednie opcje (wypełnia formularz) i postępuje zgodnie ze wskazówkami podawanymi na każdym etapie procedury Rezerwacji.
Wypełniając formularz Użytkownik zobowiązany jest podać prawdziwe i pełne dane wymagane do dokonania Rezerwacji.
Po dokonaniu Rezerwacji Użytkownik otrzymuje wiadomość z potwierdzeniem dokonania skutecznej Rezerwacji na adres e-mail podany w toku założenia Konta. Dokument ten stanowi potwierdzenie dokonania skutecznej Rezerwacji i jest równoznaczny z zawarciem Umowy o świadczenie Usług.
Serwis zastrzega sobie prawo anulowania Rezerwacji w przypadku niedokonania przez Użytkownika płatności za Rezerwację zgodnie z warunkami Oferty/Oferty Organizatora i odpowiednio regulaminu konkretnej Usługi lub regulaminu Pakietu. Anulacja może wiązać się z zatrzymaniem części kwoty Rezerwacji z tytułu poniesionych przez Oferenta Usług/Organizatora kosztów.
Oferta może przewidywać możliwość odstąpienia od Umowy o Świadczenie Usług. Szczegółowe warunki odstąpienia wskazane są w regulaminie konkretnej Usługi.
§ 8. Płatności
Travelist jest upoważniony do pobrania od Użytkownika, w imieniu Oferenta Usług należności za zakupione Usługi w ramach Oferty lub w imieniu Organizatora należności za zakupione Pakiety w ramach Oferty Organizatora. Każdorazowo płatności dokonywane są na rzecz drugiej strony Umowy o Świadczenie Usług. Jeżeli Użytkownik chce otrzymać od Oferenta Usług/Organizatora fakturę VAT za zakupione Usługi podczas dokonywania Rezerwacji musi podać numer NIP oraz wszelkie inne wymagane w Serwisie dane podmiotu na jaki ma zostać wystawiona przez Oferenta Usług/Organizatora faktura. W innym przypadku wystawienie faktury będzie niemożliwe. Użytkownik powinien podać numer NIP oraz inne wymagane w Serwisie dane także w wypadku zakupu Produktów oferowanych bezpośrednio przez Travelist.
Płatności dokonywane są za pośrednictwem kanałów płatności aktualnie dostępnych w Serwisie. Użytkownik może zostać przekierowany na stronę internetową prowadzoną przez podmioty trzecie, umożliwiającą dokonanie płatności za pośrednictwem podmiotu świadczącego usługi płatnicze.
Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem serwisu obsługi płatności elektronicznych zewnętrznego dostawcy usługi płatności.
Szczegóły dotyczące płatności są uregulowane w regulaminach poszczególnych usług.
Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie faktur potwierdzających zakup Usługi lub Produktu w formie elektronicznej, na adres e-mail podany przez Użytkownika w Serwisie. Faktury korygujące i duplikaty do faktur będą przesyłane w ten sam sposób. Użytkownik ma prawo wyrazić sprzeciw lub wycofać akceptację na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej w dowolnym czasie.
§ 9. Uwarunkowania techniczne
- Do pełnego korzystania z Funkcjonalności Serwisu niezbędne jest posiadanie przez Użytkownika:
- urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów Internetu,
- aktywnego konta poczty elektronicznej,
- aktywnego numeru telefonu,
- przeglądarki internetowej,
- systemu operacyjnego.
Zmiana wymogów co do warunków technicznych niezbędnych do korzystania z Funkcjonalności Serwisu nie stanowi zmiany Regulaminu Serwisu w przypadku, gdy nie prowadzi do ograniczenia dotychczasowych Funkcjonalności Serwisu.
Travelist nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści wynikające z niezbędnych prac konserwatorskich lub innych niespodziewanych utrudnień Funkcjonalności Serwisu lub dostępności Serwisu powodujących jego czasową niedostępność lub zmniejszenie Funkcjonalności Serwisu wynikające z przyczyn niezależnych od Travelist.
§ 10 Prawa Autorskie
- Wyłączne prawa autorskie do Serwisu, kodu źródłowego należą do Travelist lub podmiotów z grupy kapitałowej Travelist i podlegają ochronie zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Udostępnianie Ofert oraz innej zawartości Serwisu osobom trzecim oraz kopiowanie wszelkich materiałów z nimi związanych jest prawnie zabronione.
§ 11. Dane osobowe
- Travelist jest administratorem danych osobowych gromadzonych, przetwarzanych i wykorzystywanych w związku z korzystaniem przez Użytkowników z Serwisu, w tym w związku z pośredniczeniem przez Travelist przy Rezerwacji przez Użytkowników Usług/Pakietów, w tym w szczególności przyjmowaniem i przekazywaniem przez Travelist na rzecz Oferentów Usług i Organizatora płatności Użytkowników z tytułu Rezerwacji, w zakresie i na zasadach określonych w polityce prywatności, udostępnionej na stronie Serwisu („Polityka prywatności").
§ 12. Reklamacje
Wszelkie reklamacje w sprawach związanych ze świadczeniem Usług lub Pakietów, w tym z ich standardem, niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem lub niezgodnością z Ofertą/Ofertą Organizatora są rozpatrywane przez Oferenta Usług lub odpowiednio Organizatora jako organizatora świadczeń objętych Umową o świadczenie Usług. Użytkownik powinien w pierwszej kolejności zgłosić reklamację bezpośrednio do Oferenta Usług lub Organizatora. Wszelkie uwagi i sugestie dotyczące pobytu mogą być zgłaszane na miejscu bezpośrednio obsłudze Oferenta Usług lub Organizatora.
Użytkownik ma prawo do złożenia reklamacji także za pośrednictwem Travelist, który niezwłocznie przekaże reklamację Oferentowi Usług/Organizatorowi. Reklamacja będzie rozpatrzona na warunkach wskazanych w Umowie o świadczenie Usług.
Wszelkie reklamacje Użytkowników związane z działaniem Serwisu, powinny być kierowane do Travelist na adres poczty elektronicznej Travelist: kontakt@travelist.pl. Oceny przedmiotu takiej reklamacji oraz jej zasadności Travelist dokonuje w ciągu 14 (czternastu) dni, a w przypadku jeśli przedmiotem reklamacji jest dostawa towaru ciągu 14 (czternastu) dni. O sposobie rozstrzygnięcia reklamacji i jej powodach Travelist poinformuje Użytkownika wysyłając wiadomość na adres poczty elektronicznej Użytkownika, podany podczas założenia Konta lub wskazany w toku postępowania reklamacyjnego, w tym adres z którego Użytkownik wysłał reklamację.
W przypadku, gdy podmiotem zgłaszającym reklamację jest osoba trzecia, która korzystała z Usług/Pakietów będących przedmiotem Rezerwacji, jednak nie jest Użytkownikiem, Travelist zastrzega sobie prawo do żądania otrzymania od takiej osoby trzeciej informacji umożliwiających identyfikację tej osoby i konkretnej rezerwacji, której dotyczy reklamacja, w postaci: numeru Rezerwacji, imienia, nazwiska i adresu mailowego osoby zgłaszającej reklamację.
W przypadku zaistnienia sporu pomiędzy Travelist lub Oferentem Usług/Organizatorem a Użytkownikiem co do sposobu rozstrzygnięcia reklamacji, Użytkownikowi przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Użytkownik może skorzystać z mediacji lub też polubownego sądownictwa poprzez dostarczenie do instytucji, przed którą będzie toczyło się postępowanie, odpowiedniego formularza – wniosku o mediację lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista przykładowych instytucji wraz z danymi teleadresowymi dostępna jest na stronie www.uokik.gov.pl.
§ 13. Opinie użytkowników
Użytkownicy korzystający z Serwisu mają możliwość wyrażenia opinii na temat usług hotelarskich świadczonych przez obiekty (“Obiekty”) i przyznawania ocen po zakończeniu pobytu w Obiekcie danego Oferenta („Opinia").
Użytkownik przesyłając do Serwisu Opinię akceptuje i wyraża zgodę na przestrzeganie zasad publikowania Opinii, o których mowa w niniejszym paragrafie oraz Regulaminie publikowania opinii o Obiektach, który jest dostępny w Serwisie.
Użytkownik publikując Opinię wyraża zgodę na jej wykorzystanie (w całości lub w części) według uznania Travelist (w celach marketingowych, promocyjnych lub w celu ulepszenia Usług/Pakietów) i umieszczona w Serwisie lub w mediach społecznościowych, w Newsletterze, specjalnych promocjach lub za pośrednictwem innych kanałów informacyjnych należących lub wykorzystywanych przez Travelist.
Jeśli w Serwisie wyświetla się wiele Opinii to najnowsze będą widoczne u góry, a najstarsze na dole. Niezależnie od tego istnieje możliwość sortowania/filtrowania opinii według daty czy oceny.
Oferenci Obiektów mają możliwość odpowiedzi na opinie.
Travelist dba o to by Serwis był miejscem, w którym każdy może podzielić się swoją Opinią, która może być również pomocna dla innych Użytkowników szukających Ofert w Serwisie.
Travelist pracuje nad tym, aby Opinie były aktualne i autentyczne więc na bieżąco je weryfikuje, żeby były zgodnie z przepisami prawa oraz Regulaminem publikowania opinii o Obiektach. Użytkownik może również edytować swoją Opinię lub zwrócić się do Travelist z prośbą o jej usunięcie.
§ 14. Środki Travelist
- Na zasadach opisanych w odrębnym regulaminie dotyczącym środków Travelist i kart podarunkowych, Użytkownik może otrzymać od Serwisu środki płatnicze przyznawane w formie elektronicznej do wyłącznego wykorzystania w ramach Serwisu w ramach Ofert lub Ofert Organizatora, w których wprost wskazana jest dopuszczalność ich wykorzystania ("Środki Travelist").
§ 15. Postanowienia końcowe
Niniejszy Regulamin Serwisu jest dostępny w siedzibie Travelist oraz w Serwisie.
Travelist zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu Serwisu oraz Funkcjonalności Serwisu z ważnych przyczyn w każdym czasie. O treści zmian Regulaminu Serwisu każdy Użytkownik zostanie poinformowany z co najmniej 14- dniowym wyprzedzeniem poprzez przesłanie na adresy poczty elektronicznej Użytkowników wskazane w Kontach lub przez umieszczenie przez Travelist na stronie Serwisu wiadomości o zmianie Regulaminu Serwisu zawierającej jego nowe brzmienie lub odnośnik do zmienionego Regulaminu Serwisu.
Zmiana informacji zawartych w Regulaminie Serwisu, dla dokonania których Ustawa o prawach konsumenta wymaga porozumienia stron, może być dokonana po dokonaniu pierwszej Rezerwacji wyłącznie po wyrażeniu przez Użytkownika zgody.
W przypadku braku zgody Użytkownika na zmianę Regulaminu Serwisu, może on niezwłocznie odstąpić od umowy poprzez kliknięcie opcji „Usuń Konto” w zakładce Konto w Serwisie. Usunięcie Konta nie będzie możliwe, jeśli Użytkownik będzie miał niezrealizowaną Rezerwację w systemie. Rezerwacja zostanie zrealizowana na podstawie Regulaminu Serwisu obowiązującego w dniu jej dokonania.
Jeżeli pojedyncze postanowienia warunków Regulaminu Serwisu są lub okażą się nieważne, nie narusza to ważności pozostałych postanowień.
Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu Serwisu jest prawo polskie.